Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 16) Big Island

Dag 16

30-05-2019 Big Island

Mmmm, toen we vanochtend wakker werden hoorden we de regen op het dak kletteren. Da’s niet zo mooi. We besloten dan ook niet in het Volcano House te ontbijten, maar in de Kilauea Lodge waar we gisteravond ook hebben gegeten. Eenmaal buiten viel de regen mee en was het alleen nog aan het miezeren. Het ontbijt bestond dit keer uit een oatmeal en een french toast met fruit. Na het ontbijt moesten we eerst nog weer even terug naar onze lodge om uit te checken. Zo konden we eerst nog weer even gebruik maken van ons eigen toiletje. Wel zo prettig! Daarna besloten we toch het Volcano National Park in te gaan. De zuidkant van de kraterrand hadden we nl. nog niet gedaan en het was nagenoeg droog. We reden de Crater Rim Drive totdat we niet meer verder konden. Door de uitbarsting van vorig jaar is de weg deels vernield. We konden wel lopend verder naar twee mooie uitkijkpunten. Inmiddels was het droog en begon het zonnetje te schijnen. Wat een mazzel! Zo hebben we nog een paar mooie foto’s kunnen maken. Onderweg kwamen we ook weer twee n?n?’s tegen. Op de terugweg hadden we overigens minder mazzel, want het begon weer te regenen en niet zo’n klein beetje ook. Ach, hebben we de jackies niet voor niets mee genomen. Om 11.00 uur reden we richting het noordwesten naar onze nieuwe bestemming. De rit nam, met nog twee stops bij watervallen, een kleine drie uur in beslag. De eerste stop was bij de Rainbow Falls net buiten Hilo. Helaas geen zonnetje en dus ook geen regenboog. Dan maar snel verder. Nog voordat we Hilo echt uit waren zagen we een mooi eettentje: Jackie Rey's. De twaalf zat weer in de klok, dus tijd voor een vroege lunch. Het bleek een mooie tent te zijn in een oud bankgebouw, want de kluisteren zaten er nog in. Na een overheerlijke lunch met een ‘club med’ van pita, hummus, tabouleh en sla en een burger, vervolgden we onze weg naar de Akaka Falls, een klein half uurtje verderop. Eindelijk een waterval van formaat, al was het wel een smal straaltje, maar wel van grote hoogte. Daarna was het nog goed 1,5 uur naar het Waikaloa Beach Resort. We zaten net iets over de helft, dus een mooie tijd om van chauffeur te wisselen. Ondertussen kwam de kust in zicht en daarmee ook het betere weer. Hè hè. Om 15.45 uur arriveerden we bij het hotel. En jawel hoor! Lei nummer 3! Alleen dit keer geen bloemen, maar voor beiden een schelpenketting. Nadat we even naar de waterkant waren gelopen, streken we neer bij de bar voor een lekker drankje. Hier kunnen we het de komende dagen wel uithouden! Voor het eten liepen we naar de overkant, naar een kleine Village met winkeltjes en restaurantjes. We hebben bij A-Bay’s Island Grill heerlijk buiten gegeten. Dit keer lekkere zachte taco’s met mahimahi vis en een gegrilde tonijn steak. Na twee avonden binnen gegeten te hebben, was dit weer een verademing. Heerlijk dat het ’s avonds nauwelijks afkoelt! En dan morgen een heerlijke rustdag op het resort!

Dag 15) Big Island

Dag 15

29-05-2019 Big Island

Zowaar weer geen wekker nodig gehad vanochtend. En wat denk je? Schijnt gewoon lekker het zonnetje weer. Bij de plaatselijke pomp anex kruidenierswinkeltje in Volcano hebben we wat water, brood, kaas en koffie gekocht. Bij het visitor center, acht minuutjes verderop, hebben we toen ons ontbijtje opgegeten. Om 09.00 uur ging het visitor center open en hebben we ons weer laten informeren over de verschillende wandelmogelijkheden. Maar eerst gingen we naar ‘Steam Vents' met uitzicht op de krater. Van daaruit liepen we een klein stukje van de Crater Rim Trail. Jeetje, wat is die krater groot! En her en der zag je rookpluimen uit de krater komen. Maar zoveel activiteit als precies een jaar gelden was er niet. Toen was er een behoorlijke uitbarsting en was het gehele gebied gesloten, zelfs de accomodatie waar wij in verblijven. Door de uitbarsting van vorig jaar is ook een deel van de Crater Rim Drive gesloten. De Halema'uma'u Trail was wel open, zodat we nog een stukje dichterbij de krater konden komen. Meest van tijd liep je in het regenwoud. Prachtig! Na 1,3 km waren we bij het lava plateau aangekomen. De krater zelf lag natuurlijk veel verder, op een veilige afstand. Eenmaal weer terug werd het tijd voor een vroege lunch in het Volcano House met prachtig uitzicht op de krater. Na een burger en een salade vervolgden we onze weg naar de Chain of Crater Road. Een mooie weg die ons helemaal naar de zuidkust leidde. Het was alleen uitkijken voor overstekende N?n?'s, de Hawaiaanse gans. En inderdaad, we moesten even diep in de remmen. Een achterop komende auto wilde ons vervolgens inhalen, maar dat is vrij lastig met tegenliggers! Dus dat was een hoop getoeter. En daar bleef het gelukkig bij. Onderweg had je ook prachtige vergezichten over de lava. Zo waren er in 1969 en 1974 ook behoorlijke uitbarstingen geweest met als resultaat prachtige lava velden. Eenmaal bij zee aangekomen was er nog een mooie ‘Arch' in zee te zien. De weg hield hier op. De uitbarsting van 2018 heeft de weg vernield. Te voet kon je nog wel verder. We hadden toch nog maar weinig foto’s van de lava en dus liepen we een stukje verder, zodat we ook nog ‘verse’ lava van een jaar geleden op de foto hebben. Aan de kust was het overigens nog aardig weer en nog behoorlijk warm, maar keek je naar de weg omhoog, dan zag je donkere wolken alweer binnen drijven. Op de terugweg hadden we dan ook weer wat regen. Om 16.00 uur waren we weer in het dorp aangekomen. Volcano stelt echter weinig voor. We hebben alleen wat lodges gezien en een aantal restaurantjes en dan natuurlijk nog de pomp met het kruidenierswinkeltje. Daarachter had je het Lava Rock Café waar we even een biertje aan de bar hebben gedronken. Tijd voor een powernap voordat we bij het Kilauea Lodge Restaurant zij gaan eten. Daar hebben we heerlijk genoten van een risotto met lokale champignonnetjes en een steak. Redelijk vroeg waren we weer ‘thuis’ zodat we de koffers weer goed konden inpakken. Dit keer maar een kort verblijf en dus morgen weer een reisdag. Maar geen vlucht dit keer, het wordt alleen maar toeren naar het noordwesten. Maar eerst lekker slappie doen. ?

Dag 14) Maui - Big Island

Dag 14

28-05-2019 Maui – Big Island

Joe hoe, vandaag weer een reisdag! Nog voordat om 06.30 uur de wekker afliep, was ik al wakker. Uitslapen is er niet meer bij. Voor de verandering namen we beneden weer een ontbijtje met uitzicht op zee. Daarna moesten we even de auto halen van de public parking, omdat er gisteravond geen plek meer was bij het hotel. Na het uitchecken reden we om 09.15 uur richting het vliegveld. Een klein uurtje later (we moesten immers nog tanken) stonden we bij de Alamo ‘car rental return’. De aardige dame vroeg nog of alles naar wens was geweest. Nou, eigenlijk waren de ramen aan de binnenkant niet schoon genoeg. Hè, wat vervelend! Kregen we zomaar een kortingsbon van $ 50,- voor een volgende huurauto. Niet verkeerd! Het inchecken en de security ging dit keer heel voorspoedig. Vervolgens heb ik in een restaurant weer een deel van m’n verhaaltje kunnen bijwerken. De tijd vloog zo voorbij. Het boarden ging ook super snel, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de kist niet helemaal vol zat. Nadat we om 12.40 uur waren opgestegen heb ik nog drie zinnen kunnen noteren voordat we weer gingen landen. Ook nu weer een vluchtje van niks. We stonden immers om 13.15 uur weer met beide beentjes op de grond. Het was een kleine luchthaven waar we buiten op onze koffers moesten wachten. Gelukkig was het wel overkapt, want ook hier was het aardig warm. De shuttle bracht ons vervolgens naar de huurauto. De kortingsbon hebben we gelijk ingewisseld voor een upgrade naar een Hyundai Kona. Kunnen we gelijk eens uitproberen hoe die rijdt. Om 13.45 uur reden we al richting Volcano. Tja, dat ging allemaal supersnel. De rit naar Vulcaono nam echter twee uur in beslag. Om Kona uit te komen,…. Hé, da’s toevallig, we zij geland in Kona en rijden nu ook in een Kona. Maar goed, om Kona uit te komen, reden we gelijk één lange straat omhoog á la San Francisco. Het weer werd echter steeds minder. Halverwege wilden we nog wisselen van chauffeur, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We zaten immers op de HWY 200 naar het oosten. Uiteindelijk vonden we een weggetje om in te slaan. Bleek het één of ander militair trainingscentrum en dus kwam de politie gelijk op ons af. Gelukkig mochten we van chauffeur wisselen en konden we onze reis vervolgen. Niet veel later reden we in de wolken en begon het aardig te regenen. Dat zijn we niet meer gewend! Aan de oostkant van het eiland was het weer droog. Tijd voor een bakkie met iets lekkers. In Hilo vonden we een bakkertje met lekkere cheesecake en heerlijke koffie. Verder zag Hilo er niet uit. Veel ouwe meuk! Daarna was het nog maar een half uurtje naar Volcano. Om 17.00 uur zat onze reisdag erop en arriveerden we bij Chalet Kilauea. Woh, wat een gaaf ding en middenin het regenwoud! We kregen een mooie kamer met zelfs een aparte ruimte voor de koffers. Ideaal! En in plaats van airco hebben ze hier een ontvochtiger. Tja, we zitten dan ook middenin het regenwoud, met jawel, wat miezer regen. Na een heerlijke douche gingen we een hapje eten bij de Thai in het dorpje. Dat smaakte zeker niet verkeerd. Na het eten nog weer even, zoals gebruikelijk, m’n verhaaltje schrijven voordat we gingen slapen. Maar wat een herrie! Nee, geen snelweg of luidruchtige mensen, maar de vogeltjes! Die ene, het leek wel een koekoek, maar dan de sopraan versie, bleef in de herhaal stand. Ze gaan toch ook wel een keertje slapen? Ik wel in ieder geval.

Dag 13) Maui

Dag 13

27-05-2019 Maui

Na een relatief rustige zondag werd het weer tijd voor wat actie. We waren daarom weer vroeg uit de veren. Het was dit keer zelfs 06.15 uur dat de wekker afliep. Weer even beneden een banana bread en een muffin scoren en deze oppeuzelen onder het genot van een koffie (helaas begreep ze dit keer niet dat we de beker maar half gevuld wilden hebben met water) én uitzicht op zee. Rond 07.45 uur zaten we weer in de auto. Op naar de Haleakal? krater! Dat was nog zo’n twee uur rijden. Bij Maalaea aangekomen zagen we ‘m liggen. Prachtig, geen wolkje aan de lucht! Wat een mooie dag hadden we uitgekozen! Memorial Day! Voor de Amerikanen een gedenkdag waarbij ze de gevallen militairen herdenken, vergelijkbaar met onze 4 mei. Op de helft, even voorbij Pukalani hebben we van chauffeur gewisseld. Toen begon het echte werk pas. Onderweg genoten we van de prachtige vergezichten. Uiteindelijk eindigde de klim op 3.055 meter. Dat werd langzaam lopen! Maar het viel mee, we hadden nauwelijks last van de grote hoogte. Nadat we hadden genoten van het uitzicht op de top zijn we naar het visitor center gegaan. Dit keer nog genoeg parkeer plek! Hier hebben we ons laten informeren welke wandeling we konden doen. De aardige man liep zelfs mee naar buiten om aan te wijzen hoe ver we in de krater zouden uitkomen. Nou, niet verkeerd. Om 10.30 uur begonnen we aan de Keonehe'ehe'e Trail voor de afdaling van een uur. Want ja, we moeten ook nog weer terug en dan mag je het dubbele qua tijd rekenen. De temperatuur was goed. Niks geen warme kleding aan, of windjack, maar gewoon in korte broek en een shirt met lange mouwen. Onderweg kwamen we de Haleakala silversword tegen, een mooi zilverkleurig plantje, wat typisch is voor deze omgeving. Halverwege kwamen we er echter achter dat Moppie z’n pet vergeten was. Oeps, op deze hoogte voel je niet dat je verbrandt. Dan maar het handdoekje, wat altijd in de tas zit, maar omgeslagen. Ging prima! Eenmaal bij het keerpunt aangekomen, zagen we de wolken binnen komen drijven. Vandaar dat het visitor center om 12.30 uur sluit. Later zie toch weinig meer. Wel enorm mooi hier!!! De terugweg ging bijna net zo snel als de heenweg. Met stokken scheelt een hoop! Na 4,5 km en twee uur verder waren we weer terug bij het visitor center. Dat werd terugrijden in de wolken! Tja, we moesten vroeg op, maar dan had je ook wat! Wat hebben we weer een mazzel gehad. En omdat het nog relatief vroeg was, zijn we op de terugweg nog even Lahaina in gegaan. Een erg leuk plaatsje! Maar beneden was het een stuk warmer dan boven! Men, wat was het heet! Later begrepen we dat het veels te warm is voor de tijd van het jaar. Dit zijn temperaturen die bij juli en augustus horen. Dus eindelijk tijd voor een shave ice! Laten ze dat nou net hier hebben! Ze hadden er zelfs suikervrije siroop. Het is niet meer dan een geschaafd ijsklontje met mango en blueberry siroop erover. Een veredeld waterijsjes dus. Wel lekker! Om 17.00 uur waren we weer terug in het hotel. Genoeg tijd om de schoenen buiten bij de strand douchejes te ontdoen van al het stof om ons vervolgens zelf lekker te douchen. Voor het avondeten reden we weer naar Lahaina. De Lahaina Grill vonden we zo lekker, dat we er nog een keer wilden eten. Dit keer koos ik voor de vis special, het monchong visje, en Moppie voor de steak special. Dat was weer smullen! Terug bij het hotel konden we alleen de auto nergens kwijt. Dan maar iets verderop bij een public parking. Voordat we gingen slapen hebben we nog wel even de koffers goed ingepakt zodat we dat morgenochtend niet hoeven te doen. Morgen is immers weer een reisdag en gaan we naar het laatste eiland: Big Island.

Dag 12) Maui

Dag 12

26-05-2019 Maui

Jeh, het is weer zondag vandaag, tijd voor een ‘lazy Sunday! Na de inspannende dag van gisteren, waren we wel even toe aan een rustdag. Toch bleven we niet op het resort, maar wilden ook nog wat andere strandjes zien. We namen eerst weer een ontbijtje in het koffietentje van het hotel. Dit keer een banana bread, een breakfast bagel met ei en bacon en wat vers fruit. Ondertussen dat we het opaten werden ook de pinguïns gevoerd. Hilarisch! Toen we trouwens via de Beach Walk naar de auto liepen, kwamen we zelfs nog flamingo’s in de tuin tegen. Om 10.00 uur reden we richting het zuiden. In Wailea moest je nl. mooie strandjes hebben. Voordat we naar het strand gingen, arriveerden we eerst bij het Wailea shopping center met heel wat mooie winkeltjes, tenminste, als je van winkelen houdt. Tijd voor een bakkie! Maar we wilden er ook wat bij en dat vonden we niet bij de koffiebarretjes, dus werd het maar gelijk een lunch bij Pint & Cork. Voor de verandering een burger en een poke bowl met tonijn. Dat ging er wel weer in! Op naar het strand. Ook nu hadden we weer mazzel met parkeren, want het was behoorlijk druk. Hele families waren op het strand neergestreken en aan het barbecueën. Tja, het is ook voor hun zondag. Het strand was echter niet bijzonder en ook een stukje verderop vonden we het niet de moeite waard om een handdoekje neer te leggen. Het is al heel bijzonder dat de Kwaakjes naar het strand gaan en dan moet het ook wel een heel mooi strand zijn. Dan maar terug richting het hotel en dan nog een stukje noordelijker rijden, daar moest je ook nog wel wat strandjes hebben. Helaas stonden we ook nu weer in de file. Maar eenmaal bij Lahaina aangekomen reed het weer. Bij Kapalua Beach ging er net een auto weg zodat wij de auto konden parkeren. En ja, dit is wat we bedoelden! Een mooie rustige baai! Oké, we waren niet de enige, maar er was nog plek zat. En hier waren de golven een stuk rustiger, dus konden we makkelijk de zee in komen. Nadat de handdoekjes waren neergelegd zijn we dan ook maar gelijk voor verkoeling de zee in gegaan. Na enige tijd hebben we ook nog een stukje van de Kapalua Coastal Trail gelopen totdat we uitzicht hadden op een volgende baai: Oneola Beach. Prachtig hier! Voordat we weer terug reden hebben we nog een drankje genomen op het terras van Merriman’s aan de rand van Kapalua Beach. We zaten in heerlijke fauteuils met een mango-munt mocktail en een biertje, een kaas plateautje erbij én uitzicht op zee. Wat een heerlijke ‘lazy Sunday'! Op de terugweg hebben we nog even snel boodschappen gedaan. Vervolgens was het snel omkleden anders waren we weer niet op tijd voor het eten en dit keer gingen we lopend via de Beach Walk naar Whalers Village. Gelukkig hadden we een reservering gemaakt bij de Monkeypod Kitchen, anders kon je zo een uur wachten. We namen ieder een burger, maar die van mij was met een stukje mahi mahi vis. En daarnaast nog een lekkere avocado-komkommer salade. Jammie, dat was weer smikkelen. En dan ook nog eens goeie live muziek, dat was nog eens op en top genieten!

Dag 11) Maui

Dag 11

25-05-2019 Maui

Woh, het was gewoon een werkdag vandaag! Om 06.30 uur liep de werker af. Eigenlijk te laat voor een normale werkdag, maar vooruit. We kochten beneden eerst een koffie met een lekkere blueberry muffin, om deze vervolgens iets verderop in het hotel met uitzicht op zee op te eten. Om 08.45 uur begonnen we aan de ‘Road to Hana'. De eerste stop na een uurtje rijden was Ho'okipa Beach Lookout. Daarna begon pas echt de ‘Road to Hana'. Een kleine 20 minuten verder waren de Twin Falls. Maar net toen we wilde uitstappen begon het te regenen. Ja, duh, dat gaan we niet doen en dus reden we verder. Bij de volgende stop bij Valley State Wayside was het inmiddels opgeklaard, maar er was geen parkeerplekje meer vrij. De Upper Waikani Falls kon je echter ook vanuit de auto zien. Bij Pua'aka'a State Wayside hadden we wel het laatste parkeerplekje. Hier kon ik naar toilet en konden we mooie foto’s maken van een watervalletje. Daarna was het een uurtje doorrijden naar Waianapanapa Black Sand Beach. Daar was genoeg parkeergelegenheid. Het was pas 12.20 uur en van daaruit was het nog maar een kwartiertje naar Kaihalulu Red Sand Beach in Hana. We gingen Hana dus gewoon halen! Maar eerst genieten van Black Sand Beach. Wat machtig mooi! Ook het Red Sand Beach was geweldig, al was het een aardige tippel om er te komen. Hana was echter alleen een kerk, een school, een hotel en een paar huisjes. Maar toch ook nog een sportveld én tennisbaan. Dus niet echt iets om wat te eten, maar we zagen genoeg onderweg. Op de terugweg arriveerden we even na tweeën bij H?na Farms, waar we een heerlijke pizza hebben gegeten. Nu kon de weg terug echt beginnen. Op naar Twin Falls, dit keer zonder regen. Het stroompje viel echter een beetje tegen. Wel zagen we mooie planten en bloemen en enorme bamboe. Na een kwartiertje arriveerden we vervolgens weer bij de eerste stop om van chauffeur te wisselen. Een man vroeg ons of we de turtles al hadden gezien. Turtles?! Hier? Jawel, beneden op het strand. Dus wij nog even naar beneden en jawel hoor, een heleboel zelfs! Wat een cadeautje! Nog een uurtje rijden en dan zouden we weer thuis zijn, maar dan zonder file. Helaas kennen ze dat ook op dit eiland. Pas om 18.45 uur waren we weer bij het hotel. Maar toen nog een parkeerplek zoeken. De laatste plek hadden we uiteindelijk gevonden. De reservering om 19.30 uur bij de Hula Grill gingen we echter niet meer halen, dus konden we rustig aan doen, want de Japanner beneden in het hotel had pas vanaf 21.00 uur plek. Ondertussen konden we op de kamer genieten van de Drums of the Pacific Lu'au. Wat een kelere herrie! Deze show wordt iedere avond gegeven, maar meestal zijn we dan zelf ergens aan het eten. Voordat we naar de Japanner gingen, hadden we eerst nog tijd voor een drankje aan de bar. Vervolgens kregen we een poke bowl met drie stukjes vis en Moppie koos voor twee halve gerechtjes, één met tonijn en één met mahi mahi. Woh, wat was dit super lekker! Daarna nog even snel het verhaaltje schrijven voordat die luikjes dicht vielen.

Dag 10) Maui

Dag 10

24-05-2019 Maui

Jo, lekker uitgeslapen! Al was ik om 07.15 uur alweer wakker. Maar naast me lag er nog eentje te snurken. Kon ik mooi weer m’n verhaaltje en de foto’s bijwerken. Rond 09.00 uur kwam er beweging in de tent. Een uurtje later liepen we buiten over de Beach Walk van hotel naar hotel. Bij de buren hebben we een ontbijtje gescoord in de vorm van een french toast en een omeletje met hashbrowns. Na het ontbijtje vervolgden we onze weg over de Beach Walk naar Whalers Village. Ook al zo’n leuk winkelcentrumpje. Hier vonden we nog een mooi surfplankje. Nadat we wat winkeltjes bekeken hadden, zij we teruggegaan naar het hotel om ons gereed te maken voor het strand. Jawel, de Kwaakjes gingen zowaar op het strand liggen! Al was het niet heel lang, want het was bloedheet. We zijn wel allebei even in zee geweest en dat terwijl de golven best wel heftig waren. Ik ging dan ook bijna kopje onder. Toen het eenmaal te heet werd, zijn we een plekje gaan zoeken bij het zwembad. Dat was nog niet zo gemakkelijk, want we wilde een plekje in de schaduw. Uiteindelijk vonden we twee bedjes achterin. Wel zo rustig! Zo, konden we lekker uitrusten. En inderdaad, soms viel ik gewoon even weg. De zak met pretzels hadden we meegenomen, maar in het winkeltje bij het zwembad kochten we nog een pasta salade en een fruitsalade. Einde middag hebben we nog een dubbele espresso genomen om weer een beetje wakker te worden. Wat een lekker dagje zo! Rond 17.00 uur toen de zon achter het hotel verdween en het eindelijk aangenaam werd, werd het ook een stuk rustiger. Veel gasten gingen alweer eten. Wij vertrokken pas om 19.00 uur richting Lahaina. Wat een leuk plaatsje! We streken neer bij de Lahaina Grill. We hadden dit keer alleen geen reservering gemaakt en prompt moesten we een uur wachten. Gelukkig konden we ook aan de bar eten. Het werd de vangst van de dag: een monchong visje en een ravioli. Woh, wat was dit super zeg!!! Daarom maar gelijk een reservering gemaakt voor de laatste avond.

Dag 9) Kauai - Maui

Dag 9

23-05-2019 Kauai - Maui

Vandaag was weer een reisdag. Al voordat de wekker om 06.30 uur afging, werd ik wakker van het gekraai van de hanen. Voor het ontbijt zijn we weer naar ons favoriete tentje gegaan in de Village. Dit keer hadden ze een pitaja muffin. Weer zo’n lekker luchtig ding gemengd met een soort vrucht van een cactus. Wederom erg lekker. En daarnaast nog een açai smoothy en een crème cheesebagel. Kunnen we d'r in ieder geval weer even tegenaan. Terug op de kamer heb ik de lei terug aan moeder natuur gegeven. Weggooien in de prullenbak is nl. ‘not done'. Na het uitchecken reden we zonder file naar de luchthaven. Het was alweer aardig warm buiten, ik had dan ook lekker een korte broek aangetrokken. Oké, het kan koud worden in een vliegtuig, maar dat kleine uurtje hou ik het dan wel uit. De auto inleveren, inchecken en de security verliep allemaal heel soepeltjes en relaxed, al werd ik wel onderworpen aan een strenge controle, zelfs m’n handen werden met één of andere strip gecontroleerd. Nog voor 10.30 uur zaten we in een restaurant om de 1,5 uur door te brengen. Voor de Wi-Fi moesten we echter in de hal c.q. gang zitten. Kon ik mooi weer even m'n verhaaltje bijwerken en het verhaaltje en foto’s van gisteren uploaden. Zo vloog de tijd voorbij. En gelukkig had ik m'n korte broek aan, want de hal en gangen waren gewoon open, niks geen ramen en geen airco. Met een kwartiertje vertraging vlogen we om 12.45 uur naar Maui voor een vluchtje van nog geen 50 minuten. Voordat we het wisten stonden we alweer aan de grond. Dit keer geen shuttle naar de huurauto, maar gewoon acht minuten lopen. En dat in die hitte! Gelukkig hadden ze wel een overkapping gemaakt, maar toch was het nog heet. Bij het kantoor van de huurauto stond een behoorlijke rij, maar we stonden gelukkig koel. Ook nu kregen we weer een Hyundai Elantra. Onderweg naar het hotel zag het er een stuk droger uit dan op Kauai. Ondertussen hadden we weer trek gekregen. Bij een grote supermarkt hebben we vervolgens wat zoutjes ingeslagen zoals een zakje nootjes en een klein zakje pretzels. Om 15.45 uur arriveerden we bij het hotel, het Hyatt Regency Maui. Dit keer een iets groter complex, met een heus pinguïn verblijf. Het moet niet gekker worden! En ja hoor, ook dit keer kregen we een lei om gehangen! Nadat we de koffers hadden geïnstalleerd op de ietwat gedateerde kamer, gingen we een lekker drankje halen in de bar. Beneden zag het er allemaal prachtig uit. Wel groot, maar dat mag de pret niet drukken, we hebben wel weer een prachtige tuin en diverse zwembaden tot onze beschikking en zitten pal aan het strand. De zee kwam zowat tot aan de tuin en ook nu weer van die woeste golven. Super gaaf! Even later stonden we op het strand om foto’s te maken van de zonsondergang. Voor het eten bleven we lekker 'thuis'. Het werd een lekker Mahimahi visje en spaghetti. Daarna hebben we nog een lekker afzakkertje genomen in de bar. Morgen lekker een relaxedag!