Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 12) Maui

Dag 12

26-05-2019 Maui

Jeh, het is weer zondag vandaag, tijd voor een ‘lazy Sunday! Na de inspannende dag van gisteren, waren we wel even toe aan een rustdag. Toch bleven we niet op het resort, maar wilden ook nog wat andere strandjes zien. We namen eerst weer een ontbijtje in het koffietentje van het hotel. Dit keer een banana bread, een breakfast bagel met ei en bacon en wat vers fruit. Ondertussen dat we het opaten werden ook de pinguïns gevoerd. Hilarisch! Toen we trouwens via de Beach Walk naar de auto liepen, kwamen we zelfs nog flamingo’s in de tuin tegen. Om 10.00 uur reden we richting het zuiden. In Wailea moest je nl. mooie strandjes hebben. Voordat we naar het strand gingen, arriveerden we eerst bij het Wailea shopping center met heel wat mooie winkeltjes, tenminste, als je van winkelen houdt. Tijd voor een bakkie! Maar we wilden er ook wat bij en dat vonden we niet bij de koffiebarretjes, dus werd het maar gelijk een lunch bij Pint & Cork. Voor de verandering een burger en een poke bowl met tonijn. Dat ging er wel weer in! Op naar het strand. Ook nu hadden we weer mazzel met parkeren, want het was behoorlijk druk. Hele families waren op het strand neergestreken en aan het barbecueën. Tja, het is ook voor hun zondag. Het strand was echter niet bijzonder en ook een stukje verderop vonden we het niet de moeite waard om een handdoekje neer te leggen. Het is al heel bijzonder dat de Kwaakjes naar het strand gaan en dan moet het ook wel een heel mooi strand zijn. Dan maar terug richting het hotel en dan nog een stukje noordelijker rijden, daar moest je ook nog wel wat strandjes hebben. Helaas stonden we ook nu weer in de file. Maar eenmaal bij Lahaina aangekomen reed het weer. Bij Kapalua Beach ging er net een auto weg zodat wij de auto konden parkeren. En ja, dit is wat we bedoelden! Een mooie rustige baai! Oké, we waren niet de enige, maar er was nog plek zat. En hier waren de golven een stuk rustiger, dus konden we makkelijk de zee in komen. Nadat de handdoekjes waren neergelegd zijn we dan ook maar gelijk voor verkoeling de zee in gegaan. Na enige tijd hebben we ook nog een stukje van de Kapalua Coastal Trail gelopen totdat we uitzicht hadden op een volgende baai: Oneola Beach. Prachtig hier! Voordat we weer terug reden hebben we nog een drankje genomen op het terras van Merriman’s aan de rand van Kapalua Beach. We zaten in heerlijke fauteuils met een mango-munt mocktail en een biertje, een kaas plateautje erbij én uitzicht op zee. Wat een heerlijke ‘lazy Sunday'! Op de terugweg hebben we nog even snel boodschappen gedaan. Vervolgens was het snel omkleden anders waren we weer niet op tijd voor het eten en dit keer gingen we lopend via de Beach Walk naar Whalers Village. Gelukkig hadden we een reservering gemaakt bij de Monkeypod Kitchen, anders kon je zo een uur wachten. We namen ieder een burger, maar die van mij was met een stukje mahi mahi vis. En daarnaast nog een lekkere avocado-komkommer salade. Jammie, dat was weer smikkelen. En dan ook nog eens goeie live muziek, dat was nog eens op en top genieten!