Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 20) Seattle - Las Vegas

Dag 20

03-06-2019 Seattle – Las Vegas

….. Na 5,5 uur werd de landing ingezet. Blijkbaar toch heel even iets geslapen, want de vlucht was zo voorbij. Het laatste half uurtje hadden we nog een mooi uitzicht op een mooie zonsopkomst. Om even voor half zes lokale tijd in de ochtend stonden we weer met beide beentjes op de grond. Voor ons was het echter pas 02.30 uur. Woh, het was een stukje kouder in Seattle! Dat werd de pijpjes aanritsen en het vestje aan. Gek genoeg hoefde we dit keer niet onze bagage op te halen en weer af te geven, maar konden we gelijk met de metro van terminal A naar terminal S. Helaas hadden ze in terminal S minder keus qua eten, maar toch iets gevonden in de vorm van een breakfast croissant en banana bread. De koffie was overigens super en hield ons een beetje wakker. Om 08.05 uur ging onze volgende vlucht naar Las Vegas. Onderweg vielen af en toe wel m’n oogjes dicht, maar meest van tijd zat ik op de uitkijk. Prachtige besneeuwde bergtoppen kwamen voorbij en ook vreemde graancirkels. En volgens mij vlogen we over Dead Valley. Tijdens de landing konden we trouwens in de verte de strip zien liggen. Nou ja, in de verte, Mandalay Bay staat zowat op het einde van de landingsbaan en is het begin van de Strip. Om 10.30 uur waren we geland. Wat heerlijk, zijn we zomaar weer in Las Vegas! De vijfde keer inmiddels. Maar wat is dat nu? Geen rinkelende gokautomaten bij de gate? Ze stonden er wel, maar ze maakte alleen geen geluid. Hè, wat ongezellig. Binnen drie kwartier na de landing hadden we ingecheckt in hotel Vdara. Dat ging super snel. En wat een heerlijk hotel! Naast het Cosmopolitan en het Bellagio met vanuit de kamer op de 29e verdieping (van de 56) uitzicht op de fonteinen. En omdat het geen casino heeft, heerlijk rookvrij en lekker rustig. Het hoort echter bij The Aria en die heeft wel alles erop en eraan. Omdat we eigenlijk een nachtje hebben overgeslagen, besloten we lekker bij het zwembad te gaan liggen en dan wel op bedjes met een extra matras, want Moppie had het een beetje in z’n rug gekregen. Gelukkig niet zo erg als in Nieuw Zeeland dat ie geen stap meer kon verzetten. Toch de apotheek niet voor niets meegenomen en na het eerste diclofinacje ging het al iets beter. Bij het zwembad hebben we gelijk wat te eten genomen. De Turkey wraps en de avocado smash smaakte overheerlijk! Achter ons lagen Maik de Boer en z’n broer. Ze ratelde maar door. Hilarisch soms! Toch vielen we af en toe in slaap. Vind je het gek als je een nacht nauwelijks hebt geslapen. Na ook nog twee heerlijke smoothies werd het om 17.30 uur langzaam tijd om ons om te kleden. We hadden bij de buurtjes, The Aria, een lekker restaurant uitgezocht: Jean Georges Steakhouse. En inderdaad, het was super lekker. Dit keer weer een prosecco vooraf, we zijn immers weer veilig op een nieuwe locatie aangekomen. Vervolgens een carpaccio gevolgd door een lekker biefstukje met een lekker merlootje. Het zag er allemaal prachtig uit en we hadden het niet eens te koud, want meestal staat hier de airco op vriesstand. Dat was zo lekker op Hawaii, daar gebruikte ze voornamelijk alleen van die plafond ventilatoren. Na het eten zijn we voor de spijsvertering nog even, die Vdara en Bellagio, naar de fonteinen van Bellagio gelopen. Dat blijft leuk! En de binnentuin van Bellagio was ook weer prachtig. Dit keer een Japanse kersentuin, dus bommetje vol met Japanse toeristen. Even later konden we de fonteinen ook vanuit de kamer zien, alleen hoorden we dan niet de bijbehorende muziek. Twee tellen later vielen de luikjes dicht en konden we eindelijk lekker slapen.

Wilma

Wat een geweldige vakantie!
Al vrees ik dat jullie er niet echt van uitgerust zijn. ?