Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 16) Big Island

Dag 16

30-05-2019 Big Island

Mmmm, toen we vanochtend wakker werden hoorden we de regen op het dak kletteren. Da’s niet zo mooi. We besloten dan ook niet in het Volcano House te ontbijten, maar in de Kilauea Lodge waar we gisteravond ook hebben gegeten. Eenmaal buiten viel de regen mee en was het alleen nog aan het miezeren. Het ontbijt bestond dit keer uit een oatmeal en een french toast met fruit. Na het ontbijt moesten we eerst nog weer even terug naar onze lodge om uit te checken. Zo konden we eerst nog weer even gebruik maken van ons eigen toiletje. Wel zo prettig! Daarna besloten we toch het Volcano National Park in te gaan. De zuidkant van de kraterrand hadden we nl. nog niet gedaan en het was nagenoeg droog. We reden de Crater Rim Drive totdat we niet meer verder konden. Door de uitbarsting van vorig jaar is de weg deels vernield. We konden wel lopend verder naar twee mooie uitkijkpunten. Inmiddels was het droog en begon het zonnetje te schijnen. Wat een mazzel! Zo hebben we nog een paar mooie foto’s kunnen maken. Onderweg kwamen we ook weer twee n?n?’s tegen. Op de terugweg hadden we overigens minder mazzel, want het begon weer te regenen en niet zo’n klein beetje ook. Ach, hebben we de jackies niet voor niets mee genomen. Om 11.00 uur reden we richting het noordwesten naar onze nieuwe bestemming. De rit nam, met nog twee stops bij watervallen, een kleine drie uur in beslag. De eerste stop was bij de Rainbow Falls net buiten Hilo. Helaas geen zonnetje en dus ook geen regenboog. Dan maar snel verder. Nog voordat we Hilo echt uit waren zagen we een mooi eettentje: Jackie Rey's. De twaalf zat weer in de klok, dus tijd voor een vroege lunch. Het bleek een mooie tent te zijn in een oud bankgebouw, want de kluisteren zaten er nog in. Na een overheerlijke lunch met een ‘club med’ van pita, hummus, tabouleh en sla en een burger, vervolgden we onze weg naar de Akaka Falls, een klein half uurtje verderop. Eindelijk een waterval van formaat, al was het wel een smal straaltje, maar wel van grote hoogte. Daarna was het nog goed 1,5 uur naar het Waikaloa Beach Resort. We zaten net iets over de helft, dus een mooie tijd om van chauffeur te wisselen. Ondertussen kwam de kust in zicht en daarmee ook het betere weer. Hè hè. Om 15.45 uur arriveerden we bij het hotel. En jawel hoor! Lei nummer 3! Alleen dit keer geen bloemen, maar voor beiden een schelpenketting. Nadat we even naar de waterkant waren gelopen, streken we neer bij de bar voor een lekker drankje. Hier kunnen we het de komende dagen wel uithouden! Voor het eten liepen we naar de overkant, naar een kleine Village met winkeltjes en restaurantjes. We hebben bij A-Bay’s Island Grill heerlijk buiten gegeten. Dit keer lekkere zachte taco’s met mahimahi vis en een gegrilde tonijn steak. Na twee avonden binnen gegeten te hebben, was dit weer een verademing. Heerlijk dat het ’s avonds nauwelijks afkoelt! En dan morgen een heerlijke rustdag op het resort!