Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 14) Maui - Big Island

Dag 14

28-05-2019 Maui – Big Island

Joe hoe, vandaag weer een reisdag! Nog voordat om 06.30 uur de wekker afliep, was ik al wakker. Uitslapen is er niet meer bij. Voor de verandering namen we beneden weer een ontbijtje met uitzicht op zee. Daarna moesten we even de auto halen van de public parking, omdat er gisteravond geen plek meer was bij het hotel. Na het uitchecken reden we om 09.15 uur richting het vliegveld. Een klein uurtje later (we moesten immers nog tanken) stonden we bij de Alamo ‘car rental return’. De aardige dame vroeg nog of alles naar wens was geweest. Nou, eigenlijk waren de ramen aan de binnenkant niet schoon genoeg. Hè, wat vervelend! Kregen we zomaar een kortingsbon van $ 50,- voor een volgende huurauto. Niet verkeerd! Het inchecken en de security ging dit keer heel voorspoedig. Vervolgens heb ik in een restaurant weer een deel van m’n verhaaltje kunnen bijwerken. De tijd vloog zo voorbij. Het boarden ging ook super snel, maar dat kwam waarschijnlijk omdat de kist niet helemaal vol zat. Nadat we om 12.40 uur waren opgestegen heb ik nog drie zinnen kunnen noteren voordat we weer gingen landen. Ook nu weer een vluchtje van niks. We stonden immers om 13.15 uur weer met beide beentjes op de grond. Het was een kleine luchthaven waar we buiten op onze koffers moesten wachten. Gelukkig was het wel overkapt, want ook hier was het aardig warm. De shuttle bracht ons vervolgens naar de huurauto. De kortingsbon hebben we gelijk ingewisseld voor een upgrade naar een Hyundai Kona. Kunnen we gelijk eens uitproberen hoe die rijdt. Om 13.45 uur reden we al richting Volcano. Tja, dat ging allemaal supersnel. De rit naar Vulcaono nam echter twee uur in beslag. Om Kona uit te komen,…. Hé, da’s toevallig, we zij geland in Kona en rijden nu ook in een Kona. Maar goed, om Kona uit te komen, reden we gelijk één lange straat omhoog á la San Francisco. Het weer werd echter steeds minder. Halverwege wilden we nog wisselen van chauffeur, maar dat was makkelijker gezegd dan gedaan. We zaten immers op de HWY 200 naar het oosten. Uiteindelijk vonden we een weggetje om in te slaan. Bleek het één of ander militair trainingscentrum en dus kwam de politie gelijk op ons af. Gelukkig mochten we van chauffeur wisselen en konden we onze reis vervolgen. Niet veel later reden we in de wolken en begon het aardig te regenen. Dat zijn we niet meer gewend! Aan de oostkant van het eiland was het weer droog. Tijd voor een bakkie met iets lekkers. In Hilo vonden we een bakkertje met lekkere cheesecake en heerlijke koffie. Verder zag Hilo er niet uit. Veel ouwe meuk! Daarna was het nog maar een half uurtje naar Volcano. Om 17.00 uur zat onze reisdag erop en arriveerden we bij Chalet Kilauea. Woh, wat een gaaf ding en middenin het regenwoud! We kregen een mooie kamer met zelfs een aparte ruimte voor de koffers. Ideaal! En in plaats van airco hebben ze hier een ontvochtiger. Tja, we zitten dan ook middenin het regenwoud, met jawel, wat miezer regen. Na een heerlijke douche gingen we een hapje eten bij de Thai in het dorpje. Dat smaakte zeker niet verkeerd. Na het eten nog weer even, zoals gebruikelijk, m’n verhaaltje schrijven voordat we gingen slapen. Maar wat een herrie! Nee, geen snelweg of luidruchtige mensen, maar de vogeltjes! Die ene, het leek wel een koekoek, maar dan de sopraan versie, bleef in de herhaal stand. Ze gaan toch ook wel een keertje slapen? Ik wel in ieder geval.