Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 8) Kauai

Dag 8

22-05-2019 Kauai

Piep, piep, piep. Ging dat kreng alweer om 06.30 uur af! En dat noemen ze vakantie! Maar om de Pihea Trail te lopen moesten we vroeg zijn, anders loop je in de wolken. Het ontbijt namen we weer in de auto, maar voordat we gingen, had ik in onze kamer nog een kopje koffie gezet. Oeps, die was niet te hachelen. Net zoals gisteren kochten we onderweg weer onze lunch. Om 09.15 uur waren we bij de Kalalau Lookout. Ook nu waren er best al wel wat wolken en dat terwijl we veel eerder waren dan gisteren. Even verderop bij de Pu'u O Mila Lookout hadden we dit keer wel mooi uitzicht. De wandeling kon beginnen! In het begin liepen we eigenlijk op een klif met links en rechts prachtige vergezichten. Deze wandeling stond als ‘moderate aangeschreven. Nou, ik vond ‘m eigenlijk veel makkelijker dan de ‘easy’ wandeling van gisteren. Ik had dat nog niet koud en wel gezegd, of het werd inderdaad lastig. Ook hier weer modder en klei wat spekglad was en dan ook nog eens steil naar boven en dan weer steil naar beneden. Ondertussen kwam de mist voorbij drijven en eenmaal bij de Pihea Vista junction hadden we geen uitzicht meer. Helaas! Hebben we daarvoor allerlei capriolen moeten uithalen? Ach, hebben we onze ochtendgym in ieder geval al gehad! Na 3,5 km en 2 uur lopen, waren we om 12.00 uur weer terug bij het beginpunt. Tja, de conditie is niet meer wat het geweest is! Het startpunt van de trail lag nu helemaal in de wolken. Bij de Kalalau Lookout hebben we de bergschoenen onder de kraan weer ontdaan van klei en modder. De terugweg naar beneden ging aardig snel, we hoefden dan ook niet meer te stoppen bij de uitkijkpunten. En wat denk je, rijden we zomaar een stukje achter een Tesla 3! Eenmaal weer terug in Waimea wilden we nog even langs het James Cook monument. Blijkt dat ding schuin voor de supermarkt te staan! Hier kwam in 1776 mr. Cook voor het eerst aan land. Daarna is hij ook nog op Maui en Big Island geweest. Het laatste eiland heeft ie alleen niet overleefd. Voordat we teruggingen naar het hotel hebben we nog een bezoekje gebracht aan de Kauai Coffee Company. Een heuse koffie plantage met vier miljoen koffiebonen op 3.100 hectare. Het lijken net wijnranken! Na een dubbele espresso werd het tijd voor een middagje zwembad. Daar waren we wel even aan toe! Dit keer gingen we bij het adult only badje liggen. Eerst even afkoelen in het water, om vervolgens de cheesecake uit de koelkast te halen en lekker bij het zwembad op te peuzelen. Jammie, dat ging er wel even in. Voor het avondeten hadden we dit keer gereserveerd bij Red Salt in het Koa Kea hotel via de app van OpenTable (www.opentable.com). Erg handig hier! Maar eigenlijk hoef je hier niet te reserveren, want tegen die tijd dat wij willen eten om 19.30 uur, zijn de Amerikanen al lang klaar. Dit keer wilde we echter wat eerder eten om ook van de zonsondergang te kunnen genieten. Het restaurant lag echter dusdanig dat we er ook dit keer weinig van mee kregen. Na het eten was het nog even de koffers goed inpakken voor de vlucht van morgen. Tja, jammer genoeg gaan we Kauai weer verlaten. Wat een prachtig eiland!!!