Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 1) Amsterdam - Honolulu

Dag 1

15-05-2019 Amsterdam – Honolulu

Joe hoe! Het is zo ver! Al vroeg liep de wekker af. Alsof we naar Tenerife gaan, maar dan een ander eiland. Om 06.20 uur stond Teun klaar om ons een slinger naar het station te geven. Super lief! Want met twee koffers en twee trolleys is het net te ver lopen. Eenmaal op Schiphol ging het inchecken zeer voorspoedig, zodat we al snel in de lounge aan ons tweede deel van het ontbijt konden beginnen. Het boarden daarin tegen liep minder vlotjes. Maar volgens mij vertrokken we aardig op tijd en hingen we om 11.00 uur in de lucht. Op naar Seattle! Een klein uurtje later zaten we alweer aan een overheerlijke lunch onder het genot van een glaasje champagne. Vooraf kregen we een stukje gegrilde zalm met wat rucola en voor mij een bretzel broodje. Hoe wisten ze dat ik daar zo dol op ben! Vervolgens kwam er nog een stukje ossenhaas voorbij voor Moppie en voor mijzelf ravioli. Dat ging er wel weer in! We hadden de laatste hap nog nauwelijks naar binnen gewerkt, of het licht ging uit. Verplicht een middagdutje om 13.00 uur. Ook daar hadden we weinig moeite mee! Na 3 uurtjes toch wel even geslapen te hebben werd er nog wat gelezen, om vervolgens nog weer even te doezelen. Een uurtje voor de landing kregen we nog een snack in de vorm van een sandwich met ham, of een groene salade met gegrilde kip. Keurig op tijd stonden we om 11.30 uur lokale tijd in Seattle met beide beentjes op de grond. Maar dan ben je er nog niet, want voordat we konden plaatsnemen in de lounge hadden we eerst nog de paspoortcontrole van 1,5 uur. Achteraf gezien viel dat eigenlijk best nog wel mee. Vervolgens moesten we vier uurtjes overbruggen voordat onze volgende vlucht ging. Dit keer was het heerlijk rustig in de lounge zodat we af en toe even de oogjes dicht konden doen. Voor de rest was het vliegveld toch niets bijzonders. Om 17.40 uur ging onze volgende vlucht. Inmiddels was het in Nederland al rond half drie midden in de nacht. Vandaar dat die luikjes telkens dicht vielen! Eenmaal in het vliegtuig eerst nog even de pasta wegwerken voordat we probeerden iets te slapen. Dit keer viel dat niet mee omdat de stoelen niet echt verstelbaar waren. Toch vielen we af en toe even weg. Om 20.30 uur lokale tijd waren we dan eindelijk in Honolulu. Inmiddels is het in Nederland 12 uur later! Bij aankomst overigens geen ‘Lei' ofwel bloemenkrans. We zagen ze wel, maar blijkbaar voor een geheel georganiseerde reis. De koffers kwamen al voorbij toen we bij de bagageband aankwamen en voordat we het wisten zaten we in onze huurauto. Miepie van Google Maps bracht ons rechtstreeks naar het hotel The Laylow zodat we om 22.30 uur aan een heerlijk welkomstdrankje zaten! Wat een prachtige hotelbar en gewoon buiten! Genieten! Nu kan het feest echt beginnen!

Wilma

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn! En die bloemenkransen werden in onze tijd al niet meer gratis uitgedeeld. Daar moest je voor betalen. ? Maar je zult ze vast nog vaak tegenkomen.

Monique & Teun

Fijn dat jullie goed aangekomen zijn ?jammer van de bloemen, nogmaals heel veel plezier?

Karin

Fijne vakantie ??

Zussie

Na 2 dagen sturen en een lunch op zondag die bijna de hele zondagmiddag in beslag nam ga ik er nu lekker voor zitten en de verhalen lezen en de foto’s bekijken?