Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 19) Big Island - Seattle

Dag 19

02-06-2019 Big Island - Seattle

Las Vegas here we come! Nog voor het wekkertje waren we wakker. De Daylight Mind Coffee Company van gisteren beviel ons wel, dus ook vandaag gingen we daar naar toe voor een ontbijtje. Het was alleen zondag en best wel druk en onze reservering gisteravond was niet goed doorgekomen. Gelukkig had ze nog een klein tafeltje, zodat we konden genieten van een french toast en een avocado smash op toast. Jammie! Voordat we terug liepen naar het hotel hebben we nog wat inkopen op bestelling gedaan. Vervolgens moesten we de koffers nog inpakken en uitchecken. Om 12.00 uur lagen we eindelijk op het strand en begon onze lazy Sunday. We hadden mazzel dat we aan het einde van het strand nog twee bedjes onder een palmboom vonden. Zelf ben ik nog even een stukje langs de kust gelopen, langs prachtige huizen met een prachtig uitzicht op zee. Na anderhalf uur werd het alweer tijd voor een lunch. De Lava Lava Beach Club lag even verderop en ik dacht daar een reservering gemaakt te hebben via OpenTable, bleek het de verkeerde locatie te zijn. Foutje in de regie! Gelukkig hoefde we niet heel lang te wachten en konden we aan de bar alvast een drankje nemen. Wat een heerlijke lazy Sunday! Onder het genot van heerlijke live gitaarmuziek genoten we van een wrap en een burger. Super lekker! En wat een heerlijk uitzicht! Na de heerlijke lunch konden we nog even op een bedje op het strand uitbuiken. Van vier tot vijf hadden we een kamer waar we ons nog even konden douchen en omkleden. Vervolgens hebben we op het terras boven nog een afscheidsdrankje genomen. Ook hier was heerlijke live muziek. Die Hawaiiaanse muziek bevalt me wel! Heerlijk relaxed! Om 18.00 uur werd het tijd om te gaan. Wat een heerlijke bestemming Hawaii! En zo divers de verschillende eilanden. Op O'ahu de grote stad Honolulu met zijn Waikiki Beach, Kauai met zijn Waimea Canyon, de Grand Canyon van Hawaii en de Na Pali kust, prachtig! Een heel mooi eiland! Maui met zijn Road to Hana en de Haleakala en prachtige strandjes, maar wel iets toeristischer. En als laatste Big Island met zijn actieve vulkaan, de Kilauea, en wederom prachtige strandjes. Op O'ahu waren we alleen te kort, reden te meer om daar nog eens naar terug te gaan! Met een half uurtje waren we op de luchthaven en hebben we de auto ingeleverd. Die hadden we gewoon vlakbij het hotel nog volgetankt en zat na een half uurtje rijden gelukkig nog vol. Het inchecken en de security ging weer lekker voorspoedig, het was dan ook nog aardig rustig. Na de security stonden we weer net zo hard buiten. Da’s grappig, de centrale hal gewoon buiten! Het was alleen best wel klein. En omdat het nog steeds warm was, gingen we binnen in het enige restaurant zitten, daar hadden ze tenminste nog airco. Om 20.15 uur gingen we boarden. Goh, je zou midden op de dag verrekken, dan sta je gewoon in de volle zon, want niet alles was overkapt. Met vijf minuutjes vertraging vertrokken we om 21.00 uur richting Seattle. Na drie kwartier kregen gelukkig al wat te eten, een burger van draadjesvlees. Dat ging er wel weer in. In inmiddels was het in Seattle al bijna één uur in de nacht, tijd om een oogje dicht te doen …….