Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 18) Big Island

Dag 18

01-06-2019 Big Island

De wekker ging om 07.00 uur af, alleen hadden we nog geen zin om eruit te gaan. Voor de zekerheid ‘m een half uurtje later gezet. Voor her ontbijtje liepen we weer naar Queen's Marketplace. Woh, wat was het een mooi weer! Geen wolkje aan de lucht zodat we dit keer de top van de Mauna Kea zagen liggen. De Starbucks lieten we dit keer links liggen en liepen door naar Daylight Mind Coffee Company. Een leuke tent! En als de crew van de Ironman er gaat eten, dan zit het wel goed. En inderdaad, de yoghurt met vers fruit en de french toast waren heerlijk! Tja, vandaag was de Ironman 70.3, een halve triatlon. De start (zwemparcours) lag zo'n 10 km ten noorden van waar wij zaten. Toen we na het ontbijt terug liepen naar bet hotel, was de Mauna Kea  alweer verdwenen achter de wolken. Wij bleven vandaag echter aan de kust zodat we geen last hadden van de wolken. De eerste stop was Kekaha Kai Beach. Om er te komen moesten we echter over een onverharde weg en over lava hobbelen. Het duurde even, maar dan had je ook wat, een prachtig strand, met prachtig helder water! Dit zagen we dus bij aankomst al vanuit het vliegtuig. Erg mooi! Niet alleen wij vonden het een mooi plekje, er was ook een zeehond die lekker aan het poedelen was. Na anderhalf uur was de zwemkleding droog en gingen wij weer verder. We kregen nl. weer trek en besloten in Kailua wat te eten. In de hoofdplaats van het eiland was het gezellig druk. Aan de Ali'i Drive had je een hoop leuke restaurantjes. We streken neer bij Fosters Kitchen. Niet veel later kwam er een lange stoet aan met brandweer en Harley’s, waarschijnlijk om een overleden kameraad te eren. Best we indrukwekkend, zoveel dat het er waren. Het eten was  echter dit keer iets minder aangezien de frietjes slap waren en het nogal lang duurde. Maar goed, de maagjes waren weer gevuld. Op naar Magic Sands Beach. Dat bleek een mooi strandje te zijn met hoge golven van helder water, maar het was een inieminie strandje en daardoor tsjokvol. We reden daarom maar door. Niet veel later reden we door Captain Cook Town. Rond drie uur arriveerden we bij Pu'uhonua O Honaunau National Historical Park, te vergelijken met het openlucht museum in Enkhuizen. Ze hadden daar wat leuke oude hutjes staan en een paar mooie totempalen. Ook musjes met een laagje kerriepoeder vlogen er rond. Net pakketjes. En gelukkig was het bewolkt, anders was het niet te harden geweest. Met de bewolking was het al warm. Na zo'n vijf kwartier reden we weer terug naar het hotel. Om 18.00 uur zaten we weer heerlijk aan een koud biertje en dan voor mijzelf de alcohol vrije variant. Best lekker met dit weer! Vanaf het terras boven hadden we prachtig uitzicht op de zonsondergang. Dat was weer genieten. Nadat de zon om 19.00 uur onder was gegaan, hebben we ons pas gedoucht en omgekleed. En net toen we het hotel uit liepen, kwam de trolley voorbij. Hoefde we dus heen naar Queen's Marketplace niet te lopen. We worden lui! Bij The Bistro at Waikoloa Luxery Cinemas hebben we vervolgens heerlijke pizza's gegeten. Op de terugweg gingen we wel aan de wandel. Goed voor de spijsvertering. Gelukkig hoefden we nog niet de koffers in te pakken, daar hebben we morgen alle tijd voor. Konden we tenminste al lekker gaan slapen.