Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 17) Big Island

Dag 17

31-05-2019 Big Island

Woh, lekker uitgeslapen vanochtend! Da’s lekker! Het werd een lekkere relaxedag. We hadden Waipio Valley nog op het program staan, maar de bergen liggen steeds in de wolken. Vinden we niet heel erg, want we waren wel weer toe aan een rustigdagje. Voor het ontbijtje liepen we naar de Starbucks in Queens' Marketplace, zo’n tien minuutjes lopen. Poeh, wat was het alweer warm. Daarna hebben we even een klein rondje gemaakt en wat water en bananen gekocht. We zagen ook nog een leuk winkeltje met alleen maar gitaren en dan wel de Hawaiiaanse gitaren, de ukelele. Leuk hoor! Uiteindelijk lagen we pas rond elf uur bij het zwembad. Het was even zoeken naar een plekje in de schaduw, want alle parasolletjes waren bezet. Uiteindelijk vonden we een plekje onder een palmboom. Hoe idyllisch! Dat lag even lekker! Voor de lunch bleven we lekker bij het hotel. Met een salade niçoise en een fish & chips konden we weer even vooruit. Voor de middag kozen we het strand uit om daar te gaan liggen op een bedje. Ook geen verkeerd strand, zeg! En dan ook nog heerlijk op een bedje! En wat een rust hier! Ondertussen genoten we van al datgene wat zich op het water afspeelde. Zo waren er twee gaan waterfietsen, maar één dreef telkens terug naar het strand. Heerlijk om naar te kijken! Maar soms gingen toch ook de oogjes dicht. Aan het einde van de dag liepen we een stukje langs het strand richting een leuk muziekje. Het bleek een leuke beach club te zijn: Lava Lava Beach Club met heerlijke live muziek en een mooie volkswagenbusje voor de deur. Inmiddels was het happy hour, dus tijd voor een lekker biertje. Dat was even gezellig! Daarna gingen we ons vrij snel gereed maken voor het avondeten zodat we de zonsondergang een keertje konden meemaken. Ondertussen blies er een hoorn over het terrein. We dachten gisteren al, wat is dat voor iets? Maar blijkbaar is het het teken dat de zonsondergang naderbij is. Rond half zeven liepen we het strand op, een half uurtje later ging de zon onder. Het was een prachtig gezicht, al begon het wel iets te spetteren. Daardoor hadden we aan de kant van de bergen wel een mooie regenboog! Gaaf hoor! Daarna was het nog een half uurtje rijden voor ons avondeten. We hadden Ula Grill uitgezocht wat iets verderop lag. Een prachtig pandje in Hawaiiaanse stijl. Voor de zekerheid gingen we onder een afdakje zitten, want het spetterde soms nog, maar afkoelen, ho maar! Bij zo’n mooie gelegenheid als dit hoorde gewoon een voorgerechtje voor z'n tweetjes: steak tartarre. Als hoofdgerecht een of ander hapu-u-nog-wat-visje en een snapper. Dat was weer om je vingers erbij af te likken! Terug op de kamer nog even op het balkonnetje het verhaaltje geschreven. Wat een temperatuur nog! Maar ondertussen werd ik wel lek gestoken. Mmm, op de andere drie eilanden hadden we helemaal geen last van muggen. Oké, in het regenwoud begrijp ik het, daar hebben we ons goed ingesmeerd met Deet. Hier dus ook maar gewoon doen. En dan morgen nog een culturele dag voordat we Las Vegas onveilig gaan maken.