Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 21) Las Vegas

Dag 21

04-06-2019 Las Vegas

Zo, wat hebben wij lekker geslapen zeg! Maar wat wil je, als je een nacht hebt overgeslagen. Pas rond negen uur kwamen we in beweging. Gelukkig dat we eerder al heel wat van Las Vegas hebben gezien, want we waren een beetje langzaam en zaten pas om 11.00 uur aan een pancake met blueberries en een omeletje met alles erop en eraan. Meer een brunch dan een ontbijtje. En wat een heerlijk ontbijttentje en omdat het hotel geen casino heeft hoefde je niet het hele hotel door. Super handig! Een uurtje later namen we de bus naar Las Vegas Downtown. In al die jaren waren we daar nog nooit geweest. Inderdaad leuk om een keer gezien te hebben, alleen moet je dat eigenlijk ’s avonds gaan bekijken, want overdag branden de lichtjes in het plafond niet. Tijdens de busrit terug zagen we nog een mooi bord voor een foto, dus stapten we even uit en namen de volgende bus weer. Alleen de volgende bus liet even op zich wachten en er was maar weinig schaduw, dus bloedje heet. Voor de Kwaakjes is 36 graden iets te warm. Mazzel dat ik m’n lippenbalsem uit Corvara heb meegenomen! Daar is het keihard en niet uit het potje te krijgen, maar hier is dat totaal geen probleem. Gelukkig was het in de bus aangenaam. We namen ‘m helemaal naar het andere eind van Vegas, naar het bord met ‘Welcome to Fabulous Las Vegas’. Oeps, er stond gewoon een behoorlijke rij. Maar wij namen het bord een beetje van de zijkant, zodat we niet in de rij hoefden te staan. En gauw maar weer de bus terug zodat we in de hotels de verkoeling konden opzoeken. In New York New York, voor ons nog een klein beetje bekend terrein, namen we een lekkere espresso met een heerlijke cheesecake erbij. We hadden dit keer niet echt geluncht, dus dat ging er wel weer in. Van daaruit liepen we zo het, voor ons nieuwe, Park MGM binnen. Hier had je een heuse Eately! Allemaal heerlijke Italiaanse lekkernijen en een mooie beschilderde Fiat 500. Gaaf! Het hotel zelf met zijn casino was echter minder bijzonder. Binnendoor liepen we vervolgens naar ons hotel Vdara. Liepen we in ieder geval koel! Tijd voor een duik in het zwembad! Dat was wel even lekker en gelukkig schaduw genoeg, anders was het niet uit te houden. Tja, die warmte maakt je wel lui, want zoveel hebben we nu ook weer niet gelopen, het meeste hebben we met de bus gedaan. Voor het avondeten gingen we naar Catch in het Aria, de buurtjes. De ingang zal er al gaaf uit. We waren aan de vroege kant, dus namen we een lekker bubbeltje aan de bar. Die zag er ook al zo mooi uit. Even later konden we aan tafel schuiven. Ook het restaurant gedeelte zag er mooi uit, al zat je wel hutje mutje. Het eten was subliem met als vooraf een aantal sushi, gevolgd door een snapper en tonijn. Heerlijk! En voor het slapen gaan nog één keer de fonteinen bekijken vanuit de kamer. Het was nl. gewoon nog veels te warm om naar de fonteinen te lopen. En trouwens, het was ook al best wel laat, dus die luikjes vielen dicht.