Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 11) Maui

Dag 11

25-05-2019 Maui

Woh, het was gewoon een werkdag vandaag! Om 06.30 uur liep de werker af. Eigenlijk te laat voor een normale werkdag, maar vooruit. We kochten beneden eerst een koffie met een lekkere blueberry muffin, om deze vervolgens iets verderop in het hotel met uitzicht op zee op te eten. Om 08.45 uur begonnen we aan de ‘Road to Hana'. De eerste stop na een uurtje rijden was Ho'okipa Beach Lookout. Daarna begon pas echt de ‘Road to Hana'. Een kleine 20 minuten verder waren de Twin Falls. Maar net toen we wilde uitstappen begon het te regenen. Ja, duh, dat gaan we niet doen en dus reden we verder. Bij de volgende stop bij Valley State Wayside was het inmiddels opgeklaard, maar er was geen parkeerplekje meer vrij. De Upper Waikani Falls kon je echter ook vanuit de auto zien. Bij Pua'aka'a State Wayside hadden we wel het laatste parkeerplekje. Hier kon ik naar toilet en konden we mooie foto’s maken van een watervalletje. Daarna was het een uurtje doorrijden naar Waianapanapa Black Sand Beach. Daar was genoeg parkeergelegenheid. Het was pas 12.20 uur en van daaruit was het nog maar een kwartiertje naar Kaihalulu Red Sand Beach in Hana. We gingen Hana dus gewoon halen! Maar eerst genieten van Black Sand Beach. Wat machtig mooi! Ook het Red Sand Beach was geweldig, al was het een aardige tippel om er te komen. Hana was echter alleen een kerk, een school, een hotel en een paar huisjes. Maar toch ook nog een sportveld én tennisbaan. Dus niet echt iets om wat te eten, maar we zagen genoeg onderweg. Op de terugweg arriveerden we even na tweeën bij H?na Farms, waar we een heerlijke pizza hebben gegeten. Nu kon de weg terug echt beginnen. Op naar Twin Falls, dit keer zonder regen. Het stroompje viel echter een beetje tegen. Wel zagen we mooie planten en bloemen en enorme bamboe. Na een kwartiertje arriveerden we vervolgens weer bij de eerste stop om van chauffeur te wisselen. Een man vroeg ons of we de turtles al hadden gezien. Turtles?! Hier? Jawel, beneden op het strand. Dus wij nog even naar beneden en jawel hoor, een heleboel zelfs! Wat een cadeautje! Nog een uurtje rijden en dan zouden we weer thuis zijn, maar dan zonder file. Helaas kennen ze dat ook op dit eiland. Pas om 18.45 uur waren we weer bij het hotel. Maar toen nog een parkeerplek zoeken. De laatste plek hadden we uiteindelijk gevonden. De reservering om 19.30 uur bij de Hula Grill gingen we echter niet meer halen, dus konden we rustig aan doen, want de Japanner beneden in het hotel had pas vanaf 21.00 uur plek. Ondertussen konden we op de kamer genieten van de Drums of the Pacific Lu'au. Wat een kelere herrie! Deze show wordt iedere avond gegeven, maar meestal zijn we dan zelf ergens aan het eten. Voordat we naar de Japanner gingen, hadden we eerst nog tijd voor een drankje aan de bar. Vervolgens kregen we een poke bowl met drie stukjes vis en Moppie koos voor twee halve gerechtjes, één met tonijn en één met mahi mahi. Woh, wat was dit super lekker! Daarna nog even snel het verhaaltje schrijven voordat die luikjes dicht vielen.

Monique

Het begint al een aardige culinaire reis te worden he

Wilma

Wat een geweldige reis! The road to Hana is heel beroemd. Wij hebben hem toen helaas niet afgemaakt vanwege de vele bochten en als gevolg daarvan twee auto's met wagenzieke passagiers. ? Maar de luau is ook echt heel leuk. Wel toeristisch, maar toch leuk.

Diane

Wat geweldig om te lezen en te zien! Jullie zullen inmiddels wel weer op de terugweg zijn. We horen graag de verhalen "live"! Goede reis!