Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 9) Kauai - Maui

Dag 9

23-05-2019 Kauai - Maui

Vandaag was weer een reisdag. Al voordat de wekker om 06.30 uur afging, werd ik wakker van het gekraai van de hanen. Voor het ontbijt zijn we weer naar ons favoriete tentje gegaan in de Village. Dit keer hadden ze een pitaja muffin. Weer zo’n lekker luchtig ding gemengd met een soort vrucht van een cactus. Wederom erg lekker. En daarnaast nog een açai smoothy en een crème cheesebagel. Kunnen we d'r in ieder geval weer even tegenaan. Terug op de kamer heb ik de lei terug aan moeder natuur gegeven. Weggooien in de prullenbak is nl. ‘not done'. Na het uitchecken reden we zonder file naar de luchthaven. Het was alweer aardig warm buiten, ik had dan ook lekker een korte broek aangetrokken. Oké, het kan koud worden in een vliegtuig, maar dat kleine uurtje hou ik het dan wel uit. De auto inleveren, inchecken en de security verliep allemaal heel soepeltjes en relaxed, al werd ik wel onderworpen aan een strenge controle, zelfs m’n handen werden met één of andere strip gecontroleerd. Nog voor 10.30 uur zaten we in een restaurant om de 1,5 uur door te brengen. Voor de Wi-Fi moesten we echter in de hal c.q. gang zitten. Kon ik mooi weer even m'n verhaaltje bijwerken en het verhaaltje en foto’s van gisteren uploaden. Zo vloog de tijd voorbij. En gelukkig had ik m'n korte broek aan, want de hal en gangen waren gewoon open, niks geen ramen en geen airco. Met een kwartiertje vertraging vlogen we om 12.45 uur naar Maui voor een vluchtje van nog geen 50 minuten. Voordat we het wisten stonden we alweer aan de grond. Dit keer geen shuttle naar de huurauto, maar gewoon acht minuten lopen. En dat in die hitte! Gelukkig hadden ze wel een overkapping gemaakt, maar toch was het nog heet. Bij het kantoor van de huurauto stond een behoorlijke rij, maar we stonden gelukkig koel. Ook nu kregen we weer een Hyundai Elantra. Onderweg naar het hotel zag het er een stuk droger uit dan op Kauai. Ondertussen hadden we weer trek gekregen. Bij een grote supermarkt hebben we vervolgens wat zoutjes ingeslagen zoals een zakje nootjes en een klein zakje pretzels. Om 15.45 uur arriveerden we bij het hotel, het Hyatt Regency Maui. Dit keer een iets groter complex, met een heus pinguïn verblijf. Het moet niet gekker worden! En ja hoor, ook dit keer kregen we een lei om gehangen! Nadat we de koffers hadden geïnstalleerd op de ietwat gedateerde kamer, gingen we een lekker drankje halen in de bar. Beneden zag het er allemaal prachtig uit. Wel groot, maar dat mag de pret niet drukken, we hebben wel weer een prachtige tuin en diverse zwembaden tot onze beschikking en zitten pal aan het strand. De zee kwam zowat tot aan de tuin en ook nu weer van die woeste golven. Super gaaf! Even later stonden we op het strand om foto’s te maken van de zonsondergang. Voor het eten bleven we lekker 'thuis'. Het werd een lekker Mahimahi visje en spaghetti. Daarna hebben we nog een lekker afzakkertje genomen in de bar. Morgen lekker een relaxedag!