Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 6) Kauai

Dag 6

20-05-2019 Kauai

Woh, ik dacht dat we met vakantie waren, maar de wekker liep gewoon weer om 06.00 uur af. Een uurtje later reden we weer naar Lihue met een ontbijtje dashboard. Gisteren konden we de helicoptertour vanwege het weer in de bergen omboeken, maar de enige tijd die nog beschikbaar was, was om 08.00 uur. Al snel stonden we in de file en dat terwijl we ons om 07.30 uur moesten melden voor de helicoptertour. Tja, het is hier ook maandagmorgen. Dat gingen we nooit redden! Dan maar even bellen. We hadden tot 07.40 uur de tijd om te arriveren, anders moesten we ‘m weer verzetten. Nou, dit ritje was wel even stressen, maar klokslag 07.40 uur arriveerden we. Pfff, net op tijd. Twee tellen later werden we naar het vliegveld gebracht. De uitkomst is bekend, we hebben de helicoptertour overleefd! We hadden dit keer wel een risicofactor ingebouwd door een helicopter te nemen zonder deuren. Dat is mooier voor de foto’s! En het lijkt spannender dan het is, want het viel eigenlijk best mee. Een jonge meid toerde ons over het eiland. We vlogen met de klok mee eerst naar de Waimea Canyon. De Grand Canyon van Hawaii. Inderdaad zeg! Gaaf die kleuren! Alleen hier wat meer watervallen. Vervolgens vlogen we langs de Na Pali kust. Ook al zo prachtig! Soms vloog ze ook echt een kloof in dat je dacht ‘en nu?’, maar zo’n helicopter heeft een kleine draaicirkel. Uiteindelijk vlogen we over de Hanalei Valley weer terug naar Lihue. Woh, wat een mooie vlucht! Even verderop bij de Starbucks was het bijkomen van alle indrukken. We waren er stil van! Nadat we enigszins waren bijgekomen, nam ik het stuur over en vervolgende we onze weg richting het noorden. De eerste stop was de Hanalei Valley Lookout. In Hanalei zelf hebben we nog wat winkeltjes bekeken. Best wel een leuk plaatsje, maar druk. We wilden onze weg vervolgen naar het Ha'ena State Park, maar de weg was ‘Closed’. We zagen verderop wel auto’s rijden, dus wij reden ook door. Maar helaas, we moesten terug. Dat betekent dat we ook niet de Kalalau Trail kunnen lopen. Mmm, da’s niet zo mooi! Misschien maar beter ook, want die 5 km van gisteren hakte er al aardig in en dan is 14 km net iets te ver. Er zat dus niets anders op dan terug te gaan. Dat verklaarde waarom het zo druk was in Hanalei. Tegenover de Hanalei Valley Lookout vonden we een mooi eettentje met lekkere sandwiches en een heerlijke veranda. Nu we toch alweer op de terugweg waren, hadden we tijd om op zoek te gaan naar Secret Beach. Met Google Maps is dat toch vrij makkelijk. Het pad naar het strand was echter vrij steil en op slippertjes soms vrij lastig. Maar eenmaal beneden kwam je op een prachtig strand. En heerlijk rustig! Hier hebben we even met de golven kunnen spelen. Die waren soms best wel heftig. Op de verdere terugweg hadden we ook weer file zodat we pas na 1,5 uur rijden weer ‘thuis’ waren. Na een drankje in de hotelbar bij het zwembad gingen we ons eindelijk douchen. Wat een plakzand hier! Het halve strand hadden we meegenomen! Omdat de Village om de hoek zo gezellig is, gingen we daar weer naar toe. Dit keer hadden we Eating House 1849 uitgezocht voor een gegrilde tonijn en een burger. Het was nog vroeg dat we weer terug reden naar het hotel. Kon ik nog even het verhaaltje en de foto’s van gisteren uploaden, dan benne we weer een beetje bij.

Monique

Wat een leuke foto’s en verhaaltjes ?