Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 5) Kauai

Dag 5

19-05-2019 Kauai

Vanochtend was ik om 06.30 uur al wakker. Het stikt hier nl. van de hanen die in de ochtend aardig te keer gaan. Kon ik nog wel even m’n verhaaltje van gisteren afmaken en de foto’s uploaden. Moest ik nog opschieten ook, want een half uurtje later ging de wekker. Om 08.00 uur reden we naar de Village om een ontbijtje te scoren. Je had daar een kruidenierswinkeltje waar ze ook een ontbijtje voor je konden klaarmaken. Wij hielden het echter op een cheesebagel en een muffin met kokos en ananas. Woh, die was lekker! We konden heerlijk op de veranda zitten met een hoop getsjilp om ons heen. Het leek wel of je in een volière zat! En flats, werden we bijna onder gescheten! Het viel gelukkig net naast het bordje met de muffin. Een uurtje later reden we richting Lihue voor de helicoptertour. Al gauw reden we weer door de tunnel van eucalyptus bomen. Gaaf hoor! Even later begon het echter te regenen. Dat belooft niet veel goeds. En inderdaad, na het inchecken en de veiligheidsinstructies mochten we zelf bepalen of we de tour wilden om boeken. We gokken het er maar op dat het morgen beter weer is en dat het in ieder geval droog is, al scheen aan de kust gewoon de zon. Dan maar wat VVV-onderzoekjes afleggen. Het Timber Resort was als eerste aan de beurt. Qua uitstraling kreeg die een 9, maar helaas was de bar nog niet open voor een kopje koffie, dus dat werden behoorlijk wat minpunten. Op naar de volgende. In Old Koloa Town zagen we wat winkeltjes in western stijl met een kleine veranda ervoor. Daar werden slippers voor Moppie gescoord en koffieboontjes voor thuis. Hier blijkt nl. ook één van de grootste koffieplantages van Hawaii te zijn. Daarnaast namen we ook een bakkie koffie om gelijk te nuttigen. Heerlijke koffie overigens! Bij Poipu Beach dachten we even op het strand te kunnen liggen, maar het was er behoorlijk druk. Het laatste VVV-onderzoek voor vandaag was bij het Hyatt. Hier hebben we heerlijk kunnen lunchen met een veggie hummus wrap en een turkey club sandwich. Aan de lazy sunday kwam vervolgens een einde, want we besloten om een deel van de Maha'ulepu Heritage Trail te lopen. Vanaf het Hyatt kon je zo het wandelpad op. Het was een prachtige wandeling langs de klif met mooie vergezichten en ook hier weer een hoop vogeltjes. Alleen lastig om die op de foto te krijgen. Maar de mini duifjes en een witte mini reiger zijn vastgelegd. Na ruim 5 km gelopen te hebben, waren we weer bij de auto. Poeh, dat viel niet mee in die hitte. Op de terugweg hebben we nog een kijkje genomen bij de Spouting Horn. Inderdaad, de golven veroorzaken een spuitende hoorn, Jo ho! Inmiddels werd het weer tijd voor een drankje. Nadat we in de Village bananen hadden gekocht, hebben we bij een leuk barretje wat gedronken. Ondertussen werden de plannen gemaakt voor het avondeten. Wederom in de Village, maar dan een pizzaatje. Maar eerst even lekker opfrissen, want we plakte aan alle kanten. Even later zaten we op het terras beneden bij Merriman’s een pizzaatje te eten. We dachten er één te kunnen delen met nog een salade erbij. Maar de grootte van de pizza viel tegen, dus bestelden we er nog een. Ze waren overigens wel erg lekker!

Zussie

Hè jammer van de helikoptervlucht, maar misschien in de herkansing!!!
Het is hier nu 21/5 dus ik ben super nieuwsgierig en natuurlijk benieuwd naar de foto’s! Wat n bounty avontuur tot nu toe?