Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 4) O'ahu - Kauai

Dag 4

18-05-2019 O’ahu - Kauai

Jeh! We zitten in het goede ritme! Even voordat de wekker om 06.00 uur afliep werden we wakker. Jawel, wederom een vroegertje, maar dit keer vanwege een reisdag. Na weer een heerlijk ontbijtje reden we om 08.30 uur richting het vliegveld. Eerst nog even de auto afgeven en met de shuttle naar het vliegveld. Wat een drukte! Het inchecken was echter zo gebeurd. De trolleys hoefden we niet eens in te checken. Vandaar dat die security hier zo lang duurt als je twee stuks handbagage ieder mag meenemen. Ja ja, we hadden ook nog eens de rugzakken bij ons zodat we de koffer wat handiger konden indelen. Maar goed, toch waren we na een half uurtje al door alle controles heen. We hadden dus nog even tijd om bij de Starbucks een espresso te halen met een lekker pumpkin cakeje erbij. Keurig op tijd vlogen we om 11.20 uur, voor een vluchtje van 22 minuten, naar Kauai. Voordat we het wisten stonden we weer met beide beentjes op de grond. De aankomsthal was weliswaar overdekt en afgeschermd met een hek, maar eigenlijk stond je gewoon buiten. Ook de huurauto hadden we snel, ondanks dat het best wel druk was. Dit keer gelukkig een Hyundai, want die stoelen van een Toyota zitten voor geen meter. En heerlijk relaxed rijden hier! Wat een rust! En wat groen hier! Na een half uurtje rijden kwamen we aan bij ons hotel, het Koloa Landing Record at Poipu Beach. En ja hoor, we werden verwelkomd met een lei! Hè hè, we moesten er even op wachten, maar heb dan nu eindelijk m’n bloemenkrans. Zelfs Moppie kreeg er één, maar dan gemaakt van kralen i.p.v. bloemen. Omdat de kamer nog niet gereed was, zijn we bij het zwembad eerst wat gaan eten. Het werd een burger en een poke bowl met tonijn. Zo, dat kunnen we vaker nemen, super lekker! En wat een prachtig resort gelegen in een prachtige tuin met diverse watervallen. En vanuit de tuin kon je een klein weggetje oversteken en stond je direct aan zee. Geen verkeerde stek! Ondertussen kregen we mee dat Duncan voor Nederland het songfestival heeft gewonnen! Yeh, wat gaaf! Nadat we de spullen op de kamer kwijt konden, zijn we heerlijk bij het zwembad gaan liggen. We hadden de keuze uit drie baden. Wat een zaligheid! Voor het avondeten hebben we eerst nog even een lekker drankje genomen in de bar bij het grote zwembad. Vervolgens was het tien minuutjes lopen naar ‘Kukui'ula Village' voor het Merriman’s Fish House, op aanraden van de receptioniste. Woh, dat zag er gaaf uit. Een klein dorpje met alleen maar winkeltjes en restaurantjes in plantage stijl. Dit is gewoon on-Amerikaans! Maar wel zo gezellig! En het eten was ook nog eens subliem! Dat was weer genieten en een mooie start op Kauai.

Sita

Zo eindelijk de verhalen kunnen lezen, en de foto's gezien, ik kan mij voorstellen dat het weer genieten is! Het ziet er prachtig uit! Zo als die zee, krijg nu al zin om er in te gaan. Ik neem aan dat jullie daar wel even in gaan toch! Geniet maar heerlijk van jullie wel verdiende vakantie en de prachtige omgeving waar jullie zijn. Liefs Sita

Zussie

Dat klinkt allemaal super fijn, relaxed en erg mooi, een paradijs; ga gauw de foto’s bekijken ?