Reis mee met de Kwaakjes naar Hawaii

Dag 2) Honolulu

Dag 2

16-05-2019 Honolulu

Na zes uurtjes slapen waren we even wakker. Om 07.00 vonden we het een mooie tijd om op te staan. We kregen immers weer trek. Gelukkig konden we in het hotel ontbijten. Heerlijk buiten op het terras met een french toast en een verse mango yoghurt met fruit en een cruffin (een kruising tussen een croissant en een muffin en super lekker). Na het ontbijt werd het tijd om Honolulu te verkennen, maar wel in de relax-modus en dus niet gelijk de auto in. We liepen eerst eens even naar Waikiki Beach, een stukje van niks. Wou, wat een helder water! En wat een temperatuurtje al! En ja hoor, in plaats van een fietsenstalling hebben ze hier een surfboard stalling. Geweldig! Ondertussen kwamen we een leuk restaurantje tegen en hebben die alvast voor morgenavond gereserveerd. Nog even langs het ‘Duke Papa Kahanamomu’ standbeeld, de surfheld van Hawaii, voordat we weer terug naar het hotel liepen om de auto te pakken naar Pearl Harbor. Dat was zo'n 20 miniuurtjes rijden. We hadden thuis alvast een reservering gemaakt voor 14.30 uur. Maar bij de ticketdesk aangekomen bleken er om 13.45 uur nog een aantal plekken vrij te zijn. Gelukkig hadden we net nog even tijd om wat te eten. Helaas hadden ze in de snackshop niet veel bijzonders en werd het een broodje hotdog en tortilla chips. Foutje in de regie zullen we maar zeggen. We hadden hier immers meer eetgelegenheid verwacht. Maar wat een indrukwekkend gebied als je bedenkt dat hier op 7 december 1941 een aanval door de Japanners werd uitgevoerd waarbij vele soldaten zijn omgekomen. Na een film gingen we met de boot naar het Arizona Memorial. Helaas konden we niet van boord, ook hier worden nl. onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd. Na Pearl Harbor zij we nog even downtown in gereden. Onderweg stonden we op de vierbaans snelweg in de file. Wat een drukte! Het Iolani Palace was de moeite waard om een foto van te maken, maar dat was dan ook het enige. Eenmaal terug bij het hotel hebben we bij de buurtjes een heerlijke koffie genomen, voor het geval we in slaap zouden vallen. En omdat we nog niet veel hadden gegeten een foccicia broodje daarbij. Vervolgens konden we ons opmaken voor het diner bij Michels’s at The Colony Surf, op uitnodiging van Jan & Annie. Voor deze gelegenheid had ik speciaal een jurkje meegenomen. Het was dan ook niet zomaar een restaurant! Het lag even buiten Honolulu, maar met de taxi was je er zo. We kregen een prachtig tafeltje aan het strand met uitzicht op Waikiki Beach. Woh, wat een prachtige plek met een prachtige zonsondergang! Op aanraden van Jan namen we vooraf een ‘cold platter’ met allemaal heerlijke vis. Het hoofdgerecht werd de steak Diane, eveneens op aanraden van Jan. De steak werd aan tafel bereid en geflambeerd met cognac. Wat was dat heerlijk! Sai, de ober, kon dat goed klaarmaken! Als dessert nog een cheesecake, maar dan wel met z’n tweetjes. Tja, dit diner zullen we niet gauw vergeten! Eenmaal terug in het hotel gingen de luikjes snel dicht. Toch vind ik het niet verkeerd hoe we nu al in het juiste ritme zitten. Wat een mooie eerste dag in Honolulu!